Producenci

FAQ

Abonament

Co zawiera abonament?
Abonament dla systemu monitoringu Pangps aktywny jest na terenie Polski i UE i zawiera informacje w postaci alertów o:
– włączeniu urządzenia
– wyłączeniu urządzenia,
– lokalizacji pozycji pojazdów online na mapie,
– prędkości pojazdu oraz przekroczeniu dozwolonej prędkości,
– rejestrowanie czasu postojów,
– upływaniu terminów i okresów ważności AC/OC/NW,
– wjeździe do danej strefy i wyjeździe z niej.

Ponadto dostępne są raporty sporządzane w formie plików Excel
– raport szczegółowy pokonanej dziennej trasy,
– raport przebytych kilometrów, czasu pracy, postojów itp.,
– raport z paliwa
- raport obrotów silnika,
– raport odwiedzin konkretnego (naniesionego na mapę) miejsca.

Dodatkowe funkcje:
– nanoszenie własnych stref na mapę,
– grupowanie pojazdów według wybranego kryterium,
– tworzenie subkont do konta głównego,
– możliwość drukowania tras,
– zapis historii tras z ostatnich 90 dni,
– odświeżanie danych na mapie (z opóźnieniem do 10 sekund)

Jakie kraje obejmuje Roaming?
Roaming obejmuje takie kraje jak: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

Czy są dodatkowe opłaty oprócz zakupu urządzenia i abonamentu?
Poza zakupem urządzenia GPS oraz opłatą abonamentową nie ponoszą już Państwo żadnych dodatkowych kosztów.

Czy musze podpisywać umowę?
Nasza usługa świadczona jest bez umowy, jedynie na podstawie regulaminu. Płatność odbywa się miesięcznie na podstawie wystawionej faktury.

Posiadam tylko jeden pojazd czy ta usługa jest też dla mnie?
Oczywiście. Nasza usługa skierowana jest zarówna dla prywatnych osób jaki i  jednoosobowych działalności gospodarczych, jak i dla średnich lub dużych przedsiębiorstw.

Czy przy większej ilości pojazdów możliwe jest uzyskanie rabatu?
Pangps dopuszcza negocjacje cenowe, na który wpływ ma długość współpracy oraz ilość aut.

 

E-toll

Czym jest e-TOLL?
System e-TOLL to nowoczesne rozwiązanie zbudowane, wdrażane, utrzymywane i nadzorowane przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, w celu realizacji poboru opłaty za przejazd po płatnych odcinkach dróg w Polsce, zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. System oparty jest o technologię wyznaczania pozycji użytkownika przy zastosowaniu pozycjonowania satelitarnego z wykorzystaniem wirtualnych bramownic. Każdy użytkownik pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t może wyposażyć swój pojazd w lokalizator GPS e-Toll, założyć konto w systemie Krajowej Administracji Skarbowej na stronie www.etoll.gov.pl podając BiznesID lokalizatora GPS e-Toll i zacząć automatycznie rozliczać przejazdy po drogach płatnych. Także użytkownicy aut osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony mogą wyposażyć swój pojazd w lokalizator GPS e-Toll, założyć konto w systemie KAS i automatycznie rozliczać przejazdy po państwowych autostradach, bez konieczności zakupu biletów lub używania smartfona ze specjalną aplikacją.

Jak to działa?
Po zamontowaniu lokalizatora GPS e-Toll w pojeździe, należy zarejestrować firmę i pojazd w rządowym systemie e-TOLL (www.etoll.gov.pl) przy użyciu BiznesID dołączonego do pudełka z lokalizatorem. W opakowaniu znajduje się również szczegółowa instrukcja rejestracji w systemie e-TOLL w języku polskim i angielskim. Następnie należy zasilić konto e-TOLL kwotą minimum 120 zł (około 30 EUR) i można ruszać w drogę. Przejazd przez bramki na autostradach tzw. „państwowych” odbywa się bez pobierania biletu. Bramki są cały czas otwarte. Rozliczenie za przejazd dokonuje się automatycznie. W przypadku pojazdów ciężarowych, pojazdów z przyczepami powyżej 3,5 tony oraz autobusów na drogach ekspresowych (tzw.” S-kach”), gdzie nie ma bramek nie trzeba wykonywać żadnych działań. Jeśli lokalizator jest podłączony do zasilania to przejazd jest rozliczany automatycznie.

Co muszę kupić, aby korzystać z e-TOLL?
Do korzystania z systemu e-TOLL niezbędne jest wykupienie usługi monitoringu i lokalizacji pojazdów, na którą składa się: certyfikowany lokalizator GPS e-Toll oferowany na naszych stronach www oraz abonament na okres 1 miesiąca. Abonament zawiera wszelkie opłaty związane z transmisją danych na potrzeby systemu e-TOLL, utrzymaniem karty SIM, aktywacją usługi e-TOLL, przekazywaniem danych do serwerów rządowych systemu e-TOLL, dostęp do bezpłatnej aplikacji mobilnej Ardero, archiwa tras oraz wsparcie techniczne. Przed upływem terminu zakończenia abonamentu aby móc dalej korzystać z systemu, należy ją przedłużyć. W innym przypadku abonament po zakończeniu wykupionego okresu wygaśnie.

Dlaczego nie mogę kupić zwykłego lokalizatora GPS np. na portalach aukcyjnych?
Krajowa Administracja Skarbowa, która jest odpowiedzialna za system e-TOLL wymaga, aby przesył danych był niezakłócony i ciągły. Dlatego firmy świadczące usługi lokalizacji pojazdów, aby były zintegrowane z systemem e-TOLLem, muszą przejść długi i żmudny proces certyfikacji. Na certyfikację składa się nie tylko sam lokalizator GPS, ale także cała infrastruktura sieciowa na którą składa się aplikacja śledząca, serwery czy częstotliwość przesyłania danych. Dlatego czasami ten sam typ lokalizatora, który na popularnych serwisach aukcyjnych jest dużo tańszy, nie zostanie dopuszczony przez KAS, jeśli firma świadcząca usługę lokalizacji nie przeszła stosownej certyfikacji.

Mam kilka aut, czy do każdego muszę zakupić osobną usługę?
Niekoniecznie. Nasze lokalizatory oferowanie w sklepie na stronie internetowej można w prosty sposób przenosić pomiędzy pojazdami. Szczególnie jest to proste w przypadku lokalizatora wpinanego do złącza OBD czyli FMC 003. Trzeba jednak mieć na uwadze, że w przypadku kiedy lokalizator jest używany do rozliczania przejazdów po drogach płatnych w systemie e-Toll, przekładając lokalizator pomiędzy pojazdami należy usunąć BiznesID przypisany do pojazdu w systemie e-Toll na stronie www.etoll.gov.pl , z którego zabieramy lokalizator, a to samo BiznesID przypisać do nowego pojazdu. W przypadku przeniesienia lokalizatora między pojazdami a nie przepisania BiznesID w systemie e-Toll opłaty za przejazd będą naliczać się dla pojazdu o innym numerze rejestracyjnym.

 

Urządzenia

Gdzie mogę zamontować urządzenie GPS?
Urządzenie GPS można zamontować samodzielnie luz zlecić nam, posiadamy instalatorów na terenie całej Polski. 

Czy urządzenie FMC 003 na OBD pasuje do wszystkich pojazdów?
Urządzenie GPS FMC 003 OBD przeznaczone jest dla pojazdów do 3,5 tony oraz z roczników powyżej 2000 r. produkcji. W niektórych pojazdach złącze OBD może znajdować się w miejscach z ograniczoną dostępnością. W takim przypadku proponujemy dokupienie przedłużacza, który znacznie ułatwi montaż urządzenia.

Czy urządzenia GPS można zamontować samodzielnie?
Do każdego urządzenia GPS jest dołączona instrukcja instalacji. Urządzenia GPS: FMB 920, FMC 920, FMC 150 i FMC880 należy podpiąć za pomocą kabla +/- do instalacji pojazdu.  Urządzenie FMB 003 należy podłączyć do gniazda OBD.

Czy urządzenie GPS zamontowane samodzielnie nie straci gwarancji?
Urządzenie GPS od Pangps przeznaczone są do samodzielnego montażu, nie traci przez to gwarancji.

Ile wynosi gwarancja na urządzenia GPS?
Urządzenia GPS od pangps posiadają gwarancję na 24 miesiące.

Czym różnią się urządzenia GPS podłączane przewodowo od urządzeń wpinanych w gniazdo OBD?
Urządzenie GPS FMB 003 przeznaczone do bezpłatnego, samodzielnego montażu do złącza serwisowego dla aut do 3,5 t. po 2000 roku produkcji, z opcjonalną możliwością odczytu parametrów silnika. Jest możliwość przypisania urządzenia do kierowcy a nie do auta. Idealne do aut w leasingu, bez ingerencji w instalację elektryczną pojazdu. Urządzenia GPS: FMB 920,  FMC 920, FMC 150 i FMC 880 przeznaczone jest do montażu ukrytego za pomocą kabli +/-. Trzeba mieć względne pojęcie o elektryce aby urządzenie zamontować samodzielnie, w przeciwnym wypadku należy skorzystać z usług elektryka samochodowego. Dodatkowo urządzenia te można zamontować w pojazdach typu: motor, przyczepa, łódź, pojazdy budowlane itp.

Czy lokalizator można zastosować w innych urządzeniach niż samochód?
Lokalizatory oferowany przez Pangps mają bardzo szeroki zakres napięcia zasilania co powoduje, że praktycznie bez żadnych dodatkowych przetwornic mogą być montowane takich pojazdach jak: motocykle (instalacja 6 V), pojazdy osobowe, dostawcze, łodzie motorowe (instalacja 12 V), pojazdy ciężarowe (instalacja 24 V), wózki widłowe oraz naczepy.

 

System

Chcę mieć różne urządzenia czy będę miał je na jednym koncie?
Tak, wszystkie urządzenia automatycznie są przypisane do jednego konta. Na życzenie możemy utworzyć osobne konta dla wybranych urządzeń.

Jak zresetować hasło?
W celu zresetowania hasła należy skorzystać z opcji „Nie pamiętam hasła”. Zrestartowane hasło zostanie przesłane na maila podanego podczas rejestracji.

Z jakich map korzystamy?
Korzystamy z map Google Streets, Google Satellite, Google Hybrid, Google Terrain, Mapbox, Bing, OSM Map, ArcGIS, Yandex.

Czy można zdalnie odciąć zapłon?
Tak, ale należy dokupić przekaźnik. Koszt takiego przekaźnika to 39 złotych. 

Czy jest aplikacja na telefon?
Aplikację Pangps można pobrać w Sklepie Play (dla systemu Android) oraz w App Store (dla systemu iOS).

Czy mogę utworzyć subkonto i udostępnić innej osobie lub firmie?
W systemie Pangps w możemy dodać subkonta do konta głównego. Utworzonemu nowemu użytkownikowi możemy przypisywać role, uprawnienia oraz liczbę pojazdów, które będzie mógł monitorować. W pierwszym etapie dodajemy subkonto i przypisujemy mu odpowiedni login oraz hasło (bez polskich znaków oraz spacji).

Następnie nadajemy mu uprawnienia:
– Administratora grup,
– Administrator użytkowników,
– Administrator miejsc,
– Administrator stref.

Decydujemy czy nowy użytkownik może nanosić zmiany w systemie, oraz czy ma widzieć trasy bieżące i archiwalne. Następnie przypisujemy pojazdy do jego konta. Tym samym użytkownik może widzieć wszystkie lub tylko poszczególne pojazdy firmowe.

Czym różnią się urządzenia GPS podłączane przewodowo od urządzeń wpinanych w gniazdo OBD?
Urządzenie GPS FMB 003 przeznaczone do bezpłatnego, samodzielnego montażu do złącza serwisowego dla aut do 3,5 t. po 2000 roku produkcji, z opcjonalną możliwością odczytu parametrów silnika. Jest możliwość przypisania urządzenia do kierowcy a nie do auta. Idealne do aut w leasingu, bez ingerencji w instalację elektryczną pojazdu. Urządzenia GPS: FMB 920,  FMC 920, FMC 150 i FMC 880 przeznaczone jest do montażu ukrytego za pomocą kabli +/-. Trzeba mieć względne pojęcie o elektryce aby urządzenie zamontować samodzielnie, w przeciwnym wypadku należy skorzystać z usług elektryka samochodowego. Dodatkowo urządzenia te można zamontować w pojazdach typu: motor, przyczepa, łódź, pojazdy budowlane itp.

Czy jest możliwość spotkania się z pracownikiem Pangps?
Tak oczywiście. Udostępniamy także wersję demo pod adresem www.panel.pangps.pl Login: pangps hasło: pangps Dodatkowo z szeregiem funkcjonalności można zapoznać się poprzez instrukcję dostępną na stronie www.pangps.pl

Czy jest potrzebna kart SIM?
Nie. Karta SIM wbudowana jest w każde urządzenie. Koszt jej utrzymania wliczony jest w cenę abonamentu.

 

Raporty

Jak mogę wygenerować raport dla swoich urządzeń?
W celu wygenerowania raportów należy zalogować się na swoje konto poprzez stronę www.panel.ardero.pl, a następnie przejść do zakładki „Raporty”. W zakładce wybieramy rodzaj raportu, pojazd dla którego chcemy wygenerować dany raport oraz okres jaki nas interesuje. Raport pojawi się bezpośrednio na koncie i zostanie pobrany na komputer. 

Czy zostanę poinformowany jak w nocy zostanie uruchomione auto?
Tak, zostanie wysłane powiadomienie w aplikacji Pangps oraz będzie ono dostępne w zakładce „Alerty” na koncie.

Czy urządzenia monitorują poziom paliwa?
Tak jest taka możliwość. Takie funkcje posiadają urządzenie FMC 003 OBD i FMC 150.

Jakie informacje są widoczne w systemie Pangps?
System monitoringu Pangps zawiera informacje w postaci alertów o:

– wyłączeniu urządzenia
– lokalizacji pozycji pojazdów online na mapie
– prędkości pojazdu oraz przekroczeniu dozwolonej prędkości
– rejestrowanie czasu postojów
– podział czasu jazdy na służbowy i prywatny (również w weekendy)
– upływaniu terminów i okresów ważności AC/OC/NW,
– wjeździe do danej strefy i wyjeździe z niej, Ponadto dostępne są raporty sporządzane w formie plików Pdf i Excel:
– raport szczegółowy pokonanej dziennej trasy,
– raport przebytych kilometrów, czasu pracy, postojów itp.,
– raport paliwa,
– raport obrotów silnika,
– raport odwiedzin konkretnego (naniesionego na mapę) miejsca,
– raport kosztów;

Dodatkowe funkcje:
– nanoszenie własnych miejsc oraz stref na mapę,
– grupowanie pojazdów według wybranego kryterium,
– tworzenie subkont do konta głównego,
– możliwość drukowania tras,
– zapis historii tras z ostatnich 90 dni,
– odświeżanie danych na mapie (z opóźnieniem do 4 sekund).

Czy zobaczę pozycję samochodu gdy jest on wyłączony?
Urządzenia GPS podłączone na stałe pod plus i minus oraz te wpinane w gniazdo OBD potwierdzą swoja pozycję nawet gdy auto ma wyłączony silnik.

Jaki okres jest przechowywana historia?
Okres archiwizowania tras i parametrów wynosi 90 dni.

 

Zakupy w sklepie

Czy aby dokonać zakupów w sklepie Pangps trzeba się rejestrować ?
Nie, w koszyku jest dostępna opcja pozwalająca na szybki zakup bez konieczności rejestrowania konta w naszym systemie.

Dlaczego górny pasek strony przesuwa się cały czas z zawartością strony ?
Aby wszyscy Klienci mieli szybki i łatwy dostęp do koszyka, kontaktów oraz swojego konta.

Czy z towarem otrzymam dokument zakupu ?
Tak, zawsze z przesyłką otrzymują Państwo fakturę zakupu. Nie drukujemy paragonów ze względu na ich krótszą trwałość.

Co jest podstawą gwarancji na zakupiony w Pangps towar ?
W przypadku jeśli producent nie dodaje osobnej karty gwarancyjnej, gwarancją na towar jest faktura zakupu wystawiona przez Pangps. Jeśli producent dodaje osobno blankiet gwarancji jest on ważny również tylko i wyłącznie z dokumentem zakupu. Niektórzy producenci wymagają ostatnimi czasy rejestracji gwarancji na stronie producenta – potrzebne wtedy są jedynie dane z faktury sprzedaży do danego towaru.

Czy można zwrócić towar jeśli nie odpowiada moim wymaganiom ?
Tak, zgodnie z prawem jeśli towar nie nosi śladów używania można go zwrócić w ciągu 14 dni od daty odstąpienia od umowy. Warunki i procedury zwrotu opisane są w zakładce Warunki zwrotu towarów.

W razie pytań zawsze służymy pomocą - mailowo biuro@pangps.pl lub telefonicznie 12 307 07 67

 

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

KONTAKT Z NAMI:

12 307 07 67

biuro@pangps.pl

    • Kontakt
    • Obsługa zgłoszeń z formularza
      oraz adresu mailowego
      dni powszednie w godz. 8 -20
      soboty w godz. 8 – 20
      niedziele w godz. 8 – 20

      Obsługa telefoniczna
      dni powszednie w godz. 8 – 20

      ARDERO
      os. Piastów 8/14,
      31-623 Kraków
      woj. małopolskie
      NIP: 6782850097

    • Tel.:12 307 07 67
    • E-mail:biuro@pangps.pl
więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl